Kategorie
KOMIKSoTEKA
Paweł Ciołkiewicz
cena: 35,90 zł
Kapitan Żbik
Władysław Krupka, Krzysztof Pol, Romuald Tejszerski, Zbigniew Sobala
cena: 9,50 zł
Najemnik
Vicente Segrelles, Vicente Segrelles
cena: 39,90 zł
Kajko i Kokosz
Janusz Christa, Janusz Christa
cena: 18,00 zł
Jonka, Jonek i Kleks
Szarlota Pawel, Szarlota Pawel
cena: 22,50 zł

Miasto dymu

Berlin t. 2

 - Miasto dymu
scenarzysta: Jason Lutes
rysownik: Jason Lutes
wydawnictwo: Kultura Gniewu
oprawa: miękka
ilość stron: 216
wymiary: 190 x 250 mm
rok wydania: 2018
isbn: 978-83-60915-54-7
nasza cena: 58,50 zł
cena sugerowana: 64,90 zł
oszczędzasz 6,40 (10%)

Opis:

Drugi tom historycznej epopei Jasona Lutesa. W Berlin. Miasto dymu wracamy do stolicy Republiki Weimarskiej po dramatycznych wydarzeniach z maja 1929, ukazanych w pierwszej odsłonie trylogii. Coraz większy mur niechęci rośnie między komunistami i nacjonalistami, Żydami i resztą społeczeństwa, a wkrótce nastąpią wydarzenia zwiastujące nadejście II wojny światowej.

Tymczasem w kontraście do politycznych podziałów nocne życie Berlina rozkwita i wydaje się dla jego mieszkańców jedyną ucieczką od problemów dnia codziennego. Z serią koncertów przyjeżdża z Ameryki jazzowy zespół Cocoa Kids, którego występy szybko stają się wydarzeniem w rozgorączkowanym Berlinie. Uczestniczą w nich również główni bohaterowie trylogii Lutesa.

Ponownie śledzimy losy Marthe Müller i dziennikarza Kurta Severinga. On przeprowadza wywiady ze świadkami tragicznych majowych zajść, próbując dotrzeć do prawdy o nich. Ona nocami odkrywa świat berlińskich lesbijek i dekadenckie oblicze miasta. Oboje są dla autora soczewkami, przez które obserwujemy społeczeństwo w czasach kryzysu i gwałtownych zmian.

Berlińska trylogia Lutesa mocno zakorzeniona jest w tradycjach literackiego modernizmu. Nieustająco zmieniającą się, kalejdoskopowa narracja nawiązuje do Berlin Alexanderplatz Alfreda Döblina z 1929 roku, wyraźnie widać także inspiracje twórczością Ezry Pounda, T. S. Eliota i Jamesa Joyce'a.

Berlin. Miasto dymu, którego akcja kończy się w momencie wyborów do Reichstagu we wrześniu 1930 roku, to złożony zbiorowy portret miasta i jego mieszkańców, a zarazem jedno ze szczytowych osiągnięć powieści graficznej.

Wykonanie: Maciej Kałuszka | Projekt graficzny: Krzysztof Jakiel